۲۹ آبان ۱۳۹۴، ۰:۴۲

روند لیگ خلاف تصور خیلی‎هاست؛

مشحون: باورمن دور جدید همکاری با بسکتبال ایران را از صفر آغاز کند

مشحون: باورمن دور جدید همکاری با بسکتبال ایران را از صفر آغاز کند

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه هنوز برنامه‎ای برای چهارسال آینده از باورمن نگرفته، گفت:این مربی باید دور جدید همکاری با بسکتبال ایران را از صفر آغاز کند تا در واقع مسیری جدید را در پیش بگیرد.

محمود مشحون در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه درک باورمن نیمه آذرماه به ایران می‌آید تا دور جدید همکاری خود با بسکتبال ایران را از سر بگیرد، در مورد برنامه‌ریزی برای تیم ملی و اینکه آیا تاکنون این مربی برنامه‌ای بابت چهار سال آتی به فدراسیون ارائه داده است یا نه، توضیح داد.

وی اظهار داشت: باورمن تا به امروز برنامه‌ای به فدراسیون نداده، چون هنوز از او برنامه‌ای نخواسته‌ایم، اما صددرصد این کار انجام خواهد شد. به طور حتم این مربی برای خود ایده‌ها و فکرهایی دارد که در قالب برنامه تنظیم شده به ما ارائه می‌دهد.

مشحون تاکید کرد: البته پیش از ارائه این برنامه، ما طی نشستی در فدراسیون بسکتبال که روز شنبه با حضور مشترک اعضای اتاق فکر و کادر فنی برگزار می‌شود، در مورد برنامه‌های چهارسال آینده بسکتبال و به خصوص تیم ملی بحث و بررسی و تصمیم‌گیری می‌کنیم. البته در نهایت برنامه‌های موردنظر باورمن را هم ملاک تصمیم‌گیری قرار می‌دهیم؛ به هر حال هر مربی برای کار خود ایده‌هایی را ترسیم می‌کند و واقعیت‌هایی را در نظر می‌گیرد که باید لحاظ شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال یادآور شد: آنچه اهمیت دارد اینکه باورمن در بازگشت به ایران و برای آغاز دور جدید همکاری‌های خود با بسکتبال کشورمان باید حرکتش را از نقطه صفر شروع کند و در واقع مسیر جدیدی در پیش بگیرد؛ چرا که طبق قرارداد تغییرات بنیادی و ساختاری در برنامه داریم.

وی در این رابطه ادامه داد: درست است که باورمن تازه وارد بسکتبال ایران نشده و چند ماه تجربه همکاری با ما را دارد، اما با توجه به برنامه‌های گسترده‌ای که برای چهار سال آینده در پیش داریم، لازم است این مربی کار خود در ایران را از نقطه صفر شروع کند و تا صد ادامه دهد. باید برنامه‌ریزی‌ها از رده مینی‌بسکتبال شروع شده و تا سطح ملی پیش رود تا بازیکنی که به تدریج و پس از طی کردن حضور در رده‌های مینی‌بسکتبال، نوجوانان، جوانان و امیدها وارد تیم ملی می‌شود، بداند که چگونه باید عمل کند نه اینکه حتی از زدن یک پنالتی با تکنیک هم ناتوان باشد.

مشحون در بخشی از گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه تمام اعضای کادر فنی که در کنار باورمن، تیم ملی را در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی کردند به همکاری خود با این تیم ادامه خواهند داد، گفت: همه افراد سر جای خود خواهند بود مگر اینکه خودشان نخواهند که البته تا به امروز هم صحبتی در این باره نشده است. شخصا از همکاری همه اعضای کادر فنی تیم ملی راضی هستم و لزومی به تغییر نمی‌بینم، البته در صورتی که نیاز باشد، فرد جدیدی به کادر فنی ملحق خواهد شد.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین با ابراز رضایت از روند پیگیری دیدارهای لیگ برتر، یادآور شد: برخلاف تصور خیلی از کارشناسان، امسال یکی از بهترین دوره‌های لیگ را شاهد هستیم. همه می‌بینند که چقدر رقابت میان تیم‌ها نزدیک است، طوری که در همین هفته‌های ابتدایی رقابت برای رسیدن به صدر پایاپای پیش می‌رود. خیلی از ادوار گذشته لیگ خوب بوده است، اما به نظرم امسال بهترین دوره را شاهد هستیم.

وی گفت: باورمن در بدو ورود به ایران و پس از نهایی کردن برنامه‌های کاری‌اش با فدراسیون، دیدارهای لیگ برتر را از نزدیک خواهد دید. خوب است دیدارهایی با این کیفیت می‌تواند ملاک تصمیم‌گیری برای این مربی باشد.

کد خبر 2971626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha